Cítíte to? Ten zápach benzínu a spálených
pneumatik? To neznamená nic jiného, než že závodní série Need for Speed
se dočkala svého již desátého pokračování, nyní s názvem Need for
Speed: Carbon. Nejnovější díl je opět plný tuningu, krásných drahých
automobilů a honiček s policií, přináší však i několik novinek a zcela
nový příběh. Need for Speed: Carbon je znovu především o
kariéře, ve které se coby dříve uznávaný řidič vracíte do svého rodného
města Palmont City, kde jste nyní považován za nulu, které navíc
všechny pěkně podrazila. Ovšem ještě před tím, než do Palmout City
přijedete, narazíte na starého známého seržanta Crosse, který od
policie odešel a živí se nyní jako lovec lidí. Při honičce s ním zcela
zdemolujete vaše auto BMW M3, které je vám určitě také velmi známé z
minulého dílu Most Wanted. Jediné co vás zachrání je příjezd Dariuse a
jeho závodního gangu. Darius je na vás také pořádně namíchnutej, ale je
si velice vědom vašeho řidičského umu a tak vám nabídne pomoc. Obstará
auto, garáž a vy mu na oplátku přihrajete pár penízků z vyhraných
závodů. Kromě toho vám Darius přihraje i společnost v podobě pohledné
Nikki, které vás ovšem také nemůže ani cítit.
Nikki vám pomůže se založením vlastního závodního gangu. Palmont City je totiž rozděleno na několik částí, o které soupeří hned několik gangů. Ani vy se tak nebude prohánět po rušných ulicích města sami. Váš gang může mít až čtyři členy, když počítáte i sebe sama, avšak v závodě vás vždy může doprovázet pouze jeden závodník. Navíc, co parťák, to jiný styl jízdy. Celkově se setkáte se třemi druhy řidičů - Blockeři, Skauti a Tahouni. V závodě stačí již pouze dát povel pomocí klávesy, a každý řidič vám předvede svoji specialitu. Blockeři se skvěle hodí pokud potřebuje někoho na trati sestřelit, aby vás již dále neotravoval. Skauti vždy najdou tu nejlepší zkratku, díky kterým docílíte mnohem lepších času. A nakonec jsou tu Tahouni. Pokud se taková Tahoun nachází před vámi, můžete se držet jeho vzdušného víru a docílíte tak mnohem větší rychlosti. Velkou výhodou je i fakt, že v závodě není potřeba abyste vyhráli vy, ale stačí když jako první dojede váš týmoví parťák.
Poté co se vám podaří získat všechny okrsky v určité části města, čeká vás boj se samotným bossem gangu, kterému jste území zabavili. Nejprve se s bossem utkáte v závodě ve městě a pokud vyhraje vyzve vás na Canyon Duel. Canyon Duel je souboj na úzkých a klikatých tratích v kaňonech, kde vám hrozí zřícení ze silnice, jelikož svodidla jsou proklatě křehká. Canyon Duel není závod jako obvykle a má dvě části. V první části se musíte držet co nejblíže za bossovým autem, čímž blíže se držíte za zadkem auta tím více bodů vám nabíhá. V druhé části Duelu se role vymění. Budete se snažit co nejvíce ujíždět jedoucímu bossovi za vámi. Čím blíž k vám boss bude tím více bodů se vám bude odečítat. Nakonec se od bodů získaných v první části odečtou body ztracené v části druhé a pokud máte stále kladnou hodnotu vyhráváte.
Co se týká samotných typů závodů narazíte na okruhy, sprint (závod odněkud někam), závod skrz kontrolní body, ve kterém musíte do určitého limitu projet určitý počet checkpointů, skvělých smyků i na tratích v kaňonech se dočkáte v driftu a jako poslední jsou závody s názvem honička mezi radary. Zcela se vytratily knockaut a drag. Co se však nevytratilo je přítomnost policejního sboru, který již nehraje tak zásadní roly jako tomu bylo v Most Wanted, ale ve hře je spíš jako zpestření, které občas dokáže pořádně otrávit. Z Need for Speed: Carbon se nevytratilo ani efektní zpomalení času, které se také občas velmi šikne. Závodění si užijete také v sekci Výzvy, které nepatří do kariéry, ale fungují naprosto samostatně. Jedná se o pokyny typu – Dojeďte závod na kontrolní body pod 3:44 nebo Vyřaďte alespoň 10 policejních aut, aniž by vás policie zastihla atd. Odměnou za splněné výzvy jsou nové exklusivní vinily atd.
Jako již tradičně ani v Need for Speed: Carbon nechybí krásné a luxusní vozítka. Celkově se ve hře nachází na 53 automobilů, které jsou rozdělené do tří skupin – Tuner, Exotic a Muscle. Mezi auta ve skupině Tuner patří například Mitsubishi Eclipse GT, Mitsubishi Lancer, Evolution IX MR, Nissan 350Z, Nissan Skyline GT-R R34, Toyota Supra, Volkswagen golf R32. V řadách Exotic najdete skvosty typu Audi Le Mans quattro, Lamborghini Murcielago LP640, Porsche Carrera GT, McLaren SLR, Koenigsegg CCX a nakonec ve skupině Muscle se nachází krásky jako Ford Mustang GT, Ford Shelby GT500, Chevrolet Corvette Z06, Chrysler 300C SRT8, Chevrolet Camaro SS atd. Všechny auta si navíc můžete dále upravovat. Tuning v NfS: Carbon zvonu zachází do takových detailů, na které jsem byli zvyklí z Undergroud 2 a nyní lze všechno upravovat naprosto podle svého a tak si můžete vytvořit auto, které opravdu nikdo jiný nemá. Opět nechybí velké množství body kitů, což znamená přední i zadní nárazníky a práhy, dále celá řada křídel, pneumatik, koncovek výfuků, snížení podvozku atd. Samozřejmě ani změna laku, nalepení vinilu nebo fólie na okna také nechybí. Upravovat lze i výkon vozu, takže po chvilce se váš miláček na čtyřech kolech bude bez problému řítit rychlostí přes 300km/h.
Pokud je něco, co se hře dá vytknout je to určitě absence denního světla. Stejně jako v Undergroudech i v Carbonech si užijete pouze noční oblohy. Ani počasí se téměř nemění, pouze občas zaprší, a to je vše. Leckdo také může nadávat na poměrně krátkou herní dobu a příběh, jehož závěr je vám jasný již od začátku hry. Vývojáři už by mohli přijít s něčím jiným, než pouze hráče uvádět do role nuly, na kterou všichni kašlou, a která si musí znovu vydobýt slávu. Někteří hráči také mohou namítat nedostatek inovací.
Ovládání hry je naprosto jednoduché a nějaké prvky závodního simulátoru tady nečekejte, stejně jako celé série Need for Speed, tak i Carbon je jednoznačná arkáda. Každé auto se chová na silnici jinak, ovšem i tak si po chvilce nový automobil osvojíte. Co se grafiky týče, dala by se shrnout jako vylepšená grafika předchozího dílu NfS: Most Wanted. Což znamená, že tu máme opravdu solidní grafiku, která vypadá velmi pěkně. I samostatné automobily jsou velmi pěkně zpracovány podle reálných předloh a ani grafické zpracování města a okolí nepokulhává. Stejně jako v Most Wanted i v NfS: Carbon najdete velmi pěkné animace, ve kterých vystupují skuteční herci na počítačovém pozadí.
Zvuky a hudba ve hře patří opět k tahákům hry. Zvuky jednotlivých automobilů působí vskutku znamenitě pokud vlastníte alespoň trochu podařenou zvukovou aparaturu. Stejně tak i soudtrack hry je jako vždy velmi dobrý. Se soudtracky z minulých dílů se sice nedá měřit, ale i tak je stále velmi slušný.
Celkově je hra Need for Speed: Carbon jednoznačně povedený titul, který své slavné sérii ostudu ve světe neudělá. V krátkosti si představte, že zkřížíte Undeground a Most Wanted a máte Carbon. Jednoznačně k dobru je ovšem potřeba přičíst nový Canyon Duel, který se opravdu poved. Zkrátka parádní zábava na pár nocí v deštivém podzimu, to je Need for Speed: Carbon.
Nikki vám pomůže se založením vlastního závodního gangu. Palmont City je totiž rozděleno na několik částí, o které soupeří hned několik gangů. Ani vy se tak nebude prohánět po rušných ulicích města sami. Váš gang může mít až čtyři členy, když počítáte i sebe sama, avšak v závodě vás vždy může doprovázet pouze jeden závodník. Navíc, co parťák, to jiný styl jízdy. Celkově se setkáte se třemi druhy řidičů - Blockeři, Skauti a Tahouni. V závodě stačí již pouze dát povel pomocí klávesy, a každý řidič vám předvede svoji specialitu. Blockeři se skvěle hodí pokud potřebuje někoho na trati sestřelit, aby vás již dále neotravoval. Skauti vždy najdou tu nejlepší zkratku, díky kterým docílíte mnohem lepších času. A nakonec jsou tu Tahouni. Pokud se taková Tahoun nachází před vámi, můžete se držet jeho vzdušného víru a docílíte tak mnohem větší rychlosti. Velkou výhodou je i fakt, že v závodě není potřeba abyste vyhráli vy, ale stačí když jako první dojede váš týmoví parťák.
Poté co se vám podaří získat všechny okrsky v určité části města, čeká vás boj se samotným bossem gangu, kterému jste území zabavili. Nejprve se s bossem utkáte v závodě ve městě a pokud vyhraje vyzve vás na Canyon Duel. Canyon Duel je souboj na úzkých a klikatých tratích v kaňonech, kde vám hrozí zřícení ze silnice, jelikož svodidla jsou proklatě křehká. Canyon Duel není závod jako obvykle a má dvě části. V první části se musíte držet co nejblíže za bossovým autem, čímž blíže se držíte za zadkem auta tím více bodů vám nabíhá. V druhé části Duelu se role vymění. Budete se snažit co nejvíce ujíždět jedoucímu bossovi za vámi. Čím blíž k vám boss bude tím více bodů se vám bude odečítat. Nakonec se od bodů získaných v první části odečtou body ztracené v části druhé a pokud máte stále kladnou hodnotu vyhráváte.
Co se týká samotných typů závodů narazíte na okruhy, sprint (závod odněkud někam), závod skrz kontrolní body, ve kterém musíte do určitého limitu projet určitý počet checkpointů, skvělých smyků i na tratích v kaňonech se dočkáte v driftu a jako poslední jsou závody s názvem honička mezi radary. Zcela se vytratily knockaut a drag. Co se však nevytratilo je přítomnost policejního sboru, který již nehraje tak zásadní roly jako tomu bylo v Most Wanted, ale ve hře je spíš jako zpestření, které občas dokáže pořádně otrávit. Z Need for Speed: Carbon se nevytratilo ani efektní zpomalení času, které se také občas velmi šikne. Závodění si užijete také v sekci Výzvy, které nepatří do kariéry, ale fungují naprosto samostatně. Jedná se o pokyny typu – Dojeďte závod na kontrolní body pod 3:44 nebo Vyřaďte alespoň 10 policejních aut, aniž by vás policie zastihla atd. Odměnou za splněné výzvy jsou nové exklusivní vinily atd.
Jako již tradičně ani v Need for Speed: Carbon nechybí krásné a luxusní vozítka. Celkově se ve hře nachází na 53 automobilů, které jsou rozdělené do tří skupin – Tuner, Exotic a Muscle. Mezi auta ve skupině Tuner patří například Mitsubishi Eclipse GT, Mitsubishi Lancer, Evolution IX MR, Nissan 350Z, Nissan Skyline GT-R R34, Toyota Supra, Volkswagen golf R32. V řadách Exotic najdete skvosty typu Audi Le Mans quattro, Lamborghini Murcielago LP640, Porsche Carrera GT, McLaren SLR, Koenigsegg CCX a nakonec ve skupině Muscle se nachází krásky jako Ford Mustang GT, Ford Shelby GT500, Chevrolet Corvette Z06, Chrysler 300C SRT8, Chevrolet Camaro SS atd. Všechny auta si navíc můžete dále upravovat. Tuning v NfS: Carbon zvonu zachází do takových detailů, na které jsem byli zvyklí z Undergroud 2 a nyní lze všechno upravovat naprosto podle svého a tak si můžete vytvořit auto, které opravdu nikdo jiný nemá. Opět nechybí velké množství body kitů, což znamená přední i zadní nárazníky a práhy, dále celá řada křídel, pneumatik, koncovek výfuků, snížení podvozku atd. Samozřejmě ani změna laku, nalepení vinilu nebo fólie na okna také nechybí. Upravovat lze i výkon vozu, takže po chvilce se váš miláček na čtyřech kolech bude bez problému řítit rychlostí přes 300km/h.
Pokud je něco, co se hře dá vytknout je to určitě absence denního světla. Stejně jako v Undergroudech i v Carbonech si užijete pouze noční oblohy. Ani počasí se téměř nemění, pouze občas zaprší, a to je vše. Leckdo také může nadávat na poměrně krátkou herní dobu a příběh, jehož závěr je vám jasný již od začátku hry. Vývojáři už by mohli přijít s něčím jiným, než pouze hráče uvádět do role nuly, na kterou všichni kašlou, a která si musí znovu vydobýt slávu. Někteří hráči také mohou namítat nedostatek inovací.
Ovládání hry je naprosto jednoduché a nějaké prvky závodního simulátoru tady nečekejte, stejně jako celé série Need for Speed, tak i Carbon je jednoznačná arkáda. Každé auto se chová na silnici jinak, ovšem i tak si po chvilce nový automobil osvojíte. Co se grafiky týče, dala by se shrnout jako vylepšená grafika předchozího dílu NfS: Most Wanted. Což znamená, že tu máme opravdu solidní grafiku, která vypadá velmi pěkně. I samostatné automobily jsou velmi pěkně zpracovány podle reálných předloh a ani grafické zpracování města a okolí nepokulhává. Stejně jako v Most Wanted i v NfS: Carbon najdete velmi pěkné animace, ve kterých vystupují skuteční herci na počítačovém pozadí.
Zvuky a hudba ve hře patří opět k tahákům hry. Zvuky jednotlivých automobilů působí vskutku znamenitě pokud vlastníte alespoň trochu podařenou zvukovou aparaturu. Stejně tak i soudtrack hry je jako vždy velmi dobrý. Se soudtracky z minulých dílů se sice nedá měřit, ale i tak je stále velmi slušný.
Celkově je hra Need for Speed: Carbon jednoznačně povedený titul, který své slavné sérii ostudu ve světe neudělá. V krátkosti si představte, že zkřížíte Undeground a Most Wanted a máte Carbon. Jednoznačně k dobru je ovšem potřeba přičíst nový Canyon Duel, který se opravdu poved. Zkrátka parádní zábava na pár nocí v deštivém podzimu, to je Need for Speed: Carbon.